Le marketing relationnel_NL Family Service-1200x600

(Toekomstige) klanten op het juiste moment weten te bereiken en dit contact vasthouden is uitermate belangrijk.  

Hoe bereik je (toekomstige) klanten op het juiste moment?

(Toekomstige) klanten op het juiste moment weten te bereiken en dit contact vasthouden is uitermate belangrijk.   De emotionele factor weegt dan ook flink door in de marketingstrategie van elk bedrijf: merken vinden kwaliteit daarbij steeds belangrijker en willen een hechte en sterke band met hun klanten opbouwen, en niet gewoon zo veel mogelijk nieuwe contacten bereiken. Dat is precies waar relationele marketing om gaat: je richt je op jouw doelgroep en focust op de beleving van de klant en niet op het product zelf.

Ook 'Family Service', Europees marktleider op het gebied van marketing gericht op toekomstige en jonge gezinnen met kinderen, heeft dit begrepen.   

Iedereen heeft zeker al gehoord van onze Roze Doos voor kersverse mama's boordevol interessante informatie, verrassingen, staaltjes en kortingsbonnen. Met maar liefst zes gratis geschenkdozen voor prille mama's en hun baby – waarvan de eerste tijdens de zwangerschap wordt uitgedeeld en de laatste wanneer het kindje naar school gaat – biedt 'Family Service' deelnemende bedrijven de mogelijkheid om hun producten aan te bieden op een sleutelmoment waarop ouders zich openstellen voor nieuwe aankoopgewoontes die ze voor de komende jaren trouw blijven. Dankzij het cadeau-effect is deze doelgroep ontvankelijker en trouwer. We verdelen maar liefst 500.000 dozen aan (aanstaande) ouders. Met deze geschenkdozen bereik je hen op een maatschappelijk verantwoorde en ethische manier.

Een mooi voorbeeld van relationele marketingstrategie... 

'Family Service' koos voor Manufast voor het volledige logistieke gebeuren, gaande van productie tot distributie van deze geschenkdozen aan jonge ouders.

Een complete logistieke partner, van productie tot distributie

Al vele jaren is Manufast de geprivilegieerde partner van 'Family Service' voor de volgende activiteiten:

  • Ontvangst en opslag in onze magazijnen van de artikelen van elke doos
  • Uitpakken van de goederen
  • Verwerking: dozen samenstellen volgens een aanvraagschema (voor De Roze Doos op basis van de geboortes ;-). De inhoud bestaat uit productstaaltjes, kortingsbonnen, informatiebrochures ...
  • Levering van de dozen rechtstreeks aan de doelgroep of ophaling door 'Family Service'

Een samenwerking die het verschil maakt

Volgens Peter De Clerck, directeur van 'Family Service', zijn er meerdere redenen waarom de keuze op Manufast is gevallen.

Voor De Roze Doos is maatschappelijk engagement belangrijk. We ijveren voor het welzijn van moeder, kind en milieu. Ons programma bieden we gratis aan iedereen aan. Wij ondersteunen talrijke verenigingen zoals Memisa, Oxfam, Handicap International en vele andere. Het feit dat Manufast een lokale en betrouwbare partner is die een gelijkaardig maatschappelijk engagement heeft en personen met een beperking arbeidskansen biedt, is belangrijk voor een bedrijf als het onze. De omkadering is goed en de nabijheid een voordeel. We kunnen altijd rekenen op flexibiliteit en de service en communicatie verlopen vlot.

Samen voor duurzame tewerkstelling

Sinds meer dan 55 jaar creëert Manufast duurzame tewerkstelling voor meer dan 350 personen, onder wie 270 personen met een beperking. Aangezien onze medewerkers het gebruik van technologie combineren met taken die moeilijk te automatiseren zijn, is Manufast de ideale leverancier van totaaloplossingen. Met Manufast, kiest u voor een unieke leverancier met verantwoordelijkheidsgevoel en voor een rendabel beheer van verscheidene aspecten van uw onderneming, terwijl u bijdraagt aan diversiteit in de tewerkstelling.

Ontdek in onze video hoe het in Manufast gaat:

 

 Lees hier onze case 'Family Service' .

02 december 2020 | Categoriëen: handling, Logistique, Fidélisation

Related posts